Thursday, May 7, 2009

Aku Ada Sekolah ^ Part 1

Hmm, sume orang mesti ade sekolah.. Sape yang cakap xde sekolah tu, aku rase die mungkin orang utan kot. Tak pun orang yg abes sekolah terus jadi artis, tu sebab ramai artis 'kureng cerdik' ( bahasa bertapis, takut kene 'sue' ). Tapi diorang mesti sekolah gak. Paling koman takat SPM. Tandanye memang xde orang yang tak sekolah kat dunia ni. Ok, kite mulakan dengan sekolah rendah aku. Aku dulu sekolah kat Sek. Keb. Senawang. Alaa, kat Senawang, tempat Mat Rempit melepak tu. Haaa, tau pun!!!! Aku belajar kat situ dari darjah 1 sampai darjah 6, tahun 1995 - 2000. Ni ha, aku sertakan sekali gambar aku masa kecik. Nak cakap banyak kenangan tu, hmm, ntah la. Banyak dah lupe la. Tak ingat sangat. Tapi yang betul2 aku ingat ialah aku dapat 4A 1B dalam UPSR. Yang 'B' nye B.I. Aku target B.I dapat 'E'. Bangge gile mase 2!! Cikgu2 ternganga tengok result aku. Sebab aku ni dah la jenis malas belajar. Rezeki!! Rezeki 2 Allah yang bagi. Kalau kite belajar rajin2 pun, Allah x nak bagi kite score, same 'fail' gak,.. Aku rase aku dapat 4A tu sebab Allah nak aku jadi 'Penjaga Kalam-Nya'. Sebab lps UPSR, aku mohon Maahad Ahmadi, Gemencheh ( Tahfiz & I'dadi ), Alhamdulillah aku dapat kedua2nye. Tapi abah aku beriye2 suruh ambek Tahfiz. Jadi aku pun ikut je la ckp abah aku tu. Sebab orang tue2 kate, klo kite dengar ckp mak abah, dapat pahale. So, bermulalah hidup aku sebagai Penghafaz Al-Quran pada tahun 2001 di Maahad Ahmadi, Gemencheh dengan member2 yang agak masuk air, hahaha. Bersambung,.....

Notakaki : Ingatilah sekolah anda!! Assamekom!! ( stail Nabil )

No comments:

Post a Comment