Thursday, September 10, 2009

Kehilangan Suara Emas Persada Nasyeed..




Assalamualaikum.. Lame dah aku tak update blog aku ni.. Sekarang ni aku dah berada di Bumi Mesir. Tak sangke lak dah sampai kat sini. Tengok gambar piramid tu dh dekat nk same besar dengan aku.

Demi ilmu, aku gagahkan jua untuk tidak menikmati lemang dan rendang makku di kampung Senawang pada raya tahun ni. Beraye di negara orang memang laen rasenye. Tak seseronok beraye ni tempat sendiri. Nampak gayenye tahun ni beraye pakai jubah je la. Tapi sekarang ni aku nak ceritakan pengalaman aku bersame arwah asri di detik2 terakhirnye.

2 minggu sebelum die meninggal, aku n da geng (ITQAN) baru je wat video klip lagu raye kompilasi dengan artis2 nasyid. Dengan Rabbani,Mestica,Wildan,Muadz,Algebra,Amrain n Sofiya. Tajuk lagu eh 'Seri Aidilfitri'. (Bukan nak promot yo,..hehe). Mase 2 la first time aku jumpe arwah depan2 n borak2 dengan kumpulan Rabbani. Mesra arwah ni rupenye. Siap ambek gambar bersame lagi. Ni gambar mase tengah shooting video dengan kumpulan2 lain..

Bile cite arwah meninggal, mase 2 aku dh kat Mesir ni ha. Sedih gak r mase 2. Sedekahkan al-fatihah kat die. Bile aku tengok video klip lagu raye dah siap kat youtube, pilu je bile dengar suare arwah asri. Suare die membuatkan orang tertarik dengan nasyid. Ditambah lagi dengan keikhlasan hati berdakwah melalui bidang seni, 2 yang bertambah2 'uumm' 2. Aku harap aku nanti ikhlas berdakwah dalam bidang nasyid ni. Takut tak ikhlas, sia2 je pe yang kite wat. Xde pape manfaat pun. Yang dapat hanyalah riya' dan takabbur. Padahal bakat suare 2 dari Allah, menyuruh hambanye berdakwah menyebarkan Islam, bukannye berlagak. Aku berharap suatu hari nanti, aku berjaya mendakwah orang melalui bidang nasyid ni. Berhibur tak salah sbb hiburan ni indah, tapi klo salah memilih hiburan 2 yang wat kito berdose 2.. ''Kehilanganmu tiada pengganti dalam bidang ini,wahai asri!! Akanku teruskan perjuanganmu untuk berdakwah dalam bidang ini..!!''

No comments:

Post a Comment