Thursday, February 25, 2010

Aduhh!!Susahnye Tasmik Dengan Syeikh Arab !!

Salam.. Lame x bertegur sapa..hehe. Hm,..ape yang susahnye ni??..hm,..tapi memang susah pun.. Aku dari mula tasmik Quran sampai sekarang,..mesti ade je yang salah baca,..tajwid r,makhraj r..macam2. Yela,.Quran dalam bahasa Arab,..aku ni pulak orang melayu.. Jadi lidah pun melayu r..keras je nak betulkan sebutan.. Hmm,harap2 aku dpt khatamkan tasmik Quran aku dengan syeikh aku ni,..Syeikh Mahmoud.. Klo nk tau,syeikh aku ni ajar matan tajwid..2 la agaknye susah nk lepas klo tasmik dengan die.. Nasib bek syeikh ni bek orangnye.. x garang sangat.. Tapi bende yang paling aku suke kn,..tiap2 kali sebelum dan selepas tasmik Quran dengan syeikh,..aku akan cium kedua2 belah pipi syeikh aku ni.. Sayang betul aku kt die.. Moga2 aku dapat berkat die dalam mendalami ilmu Quran ni..insyaAllah..haa,...lupe lak nak cakap..Salam Maulidurrasul.. Banyakkan selawat kepada Nabi Muhammad (saw) sebab hanya baginda yang dapat beri syafaat pada kite di hari akhirat kelak.. Klo kite kedekut nak berselawat pada baginda,..camne baginda nak tolong kite nanti.. Moga2 kite dapat syafaat daripada baginda.. Amin Ya Rabb!

No comments:

Post a Comment